MIJMEROPWELLING

For my own part, I have never had a thought
Which I could not set down in words
With even more distinctness that which I conceived it.
There is however a class of fancies of exquisite delicacy
Which are not thoughts and to which as yet
I have found it absolutely impossible to adapt to language.
These fancies arise in the soul,
Alas how rarely, only at epochs
Of most intense tranquillity
When the bodily and mental health are in perfection.
And those mere points of time
When the confines of the waking world
Blend with the world of dreams.
And so I captured this fancy
Where all that we see or seem
Is but a dream within a dream.

11 thoughts on “MIJMEROPWELLING

  1. Ik loop wat muziek achter zie ik ineens. En wat voor muziek!!!!! De opvoeding aan de hand van de meester blijft maar doorgaan. And I love it!!!!! πŸ˜›

  2. Ik vind dit heerlijk, al is het dan volgens sommige “kenners” popmuziek. Heb altijd al een zwak gehad voor die concept-albums, omdat ze je dwingen om goed te luisteren en er zelfs bij na te denken.

  3. Is dit het begin van een serietje Alan Parsons? Zo ja, dan is dit een heel smakelijk begin. πŸ™‚ Ik heb een tijd geleden voor een paar euro nog een leuke verzamelaar met alle bekendste instrumentale nummers op de kop getikt. Blijft altijd prettig draaibaar, zelfs als achtergrondmuziek.

  4. Ik verwachtte eerder iets van de nieuwe van de Boss, die je me zo aanprees. πŸ™‚ Alan Parsons Project is wel heel verrassend, misschien wel het meest popmuziek gerelateerde clipje wat je ooit plaatste.
    Maar ik begrijp dat het iets met een “soft moment” te maken heeft, dus is het OK hoor. En ik vind het nog plezierig klinken ook. Sexy stem, is dat echt wijlen Burton?

    • Van Wrecking ball zijn nog geen clips te vinden, maar zodra er wat is gooi ik het meteen hier neer, want er zit toch al een klein logje over in de pen. πŸ™‚ Als je dit werk van APP in zijn juiste timeframe plaatst is het onmogelijk popmuziek te noemen; je pleegt een beetje heiligschennis. πŸ™‚ Het album Tales of Mystery and Imagination is een zgn. conceptalbum met werk van Poe als uitgangspunt. The House of Usher …… ring a bell? Het album bevat o.a. een 12 minuten durend semi-klassiek stuk + een heerlijk sinistere song gewijd aan The Raven.
      En ja, je hoort idd Richard Burton.

  5. APP was in de jaren 70 de muziek ver vooruit. Parsons maakte toen al electronisch based muziek, waarvan veel groepen in de jaren 90 alleen maar konden dromen. “Tales” en ook opvolger “I Robot” waren midden jaren 70 echte cultplaten. De gemiddelde popzuiger komt anno nu niet verder dan Old and wise en Turn of a friendly card als referentiekader. En niet te vergeten natuurlijk Don’t answer me, de grootste hit van APP in Nederland.
    Lekker hoor, dat je dit even plakt hier.

  6. Mooi werkje van Parsons, wat ik nog nooit eerder hoorde. Ouder werk neem ik aan? In ieder geval heel wat anders dan het Old & wise gezwijmel.

Nice and easy to work with

