PRACHTIG!!!

Meer dan voorheen. zo merk ik zelf, meen ik jullie wat te melden te hebben op het gebied van speelfilms. Het zal wel iets met de tijd van het jaar te maken hebben.
Ditmaal beperk ik me tot 1 aanrader, de met 11 Oscars genomineerde [ik weet, dat hoeft niet altijd een pré te zijn maar is het in dit geval zeker wel] nieuwste film van Martin Scorsese, het prachtige drama verpakt in wat lijkt op een avonturenfilm: HUGO.
Voor wat trailers kunnen jullie hier terecht, waar ook alles over de verhaallijn te vinden is. Ik beperk me daarom graag tot het aanstippen van het oogstrelend prachtige camerawerk, de film is werkelijk 2 uur lang een genot om naar te kijken.
Sterke rollen zijn er voor Ben Kingsley als de man, waarom de film uiteindelijk echt blijkt te draaien, de Franse cinemapionier Georges Méliès, voor Sacha Baron Cohen [beter bekend als de gierend gekke Borat], voor Asa Butterfield in de titelrol en Chloë Grace Moretz als Isabelle.
2 uur lang een mix van drama, soms spectaculaire, soms heel humoristische scenes vormen het pakket, wat Scorsese gaandeweg onthult als een wel heel fraai gestileerde ode aan de filmmakers van het 1e uur: de Chaplins, de Keatons en de Lloyds van de beginjaren van de film. En natuurlijk die voor mij tot dan volstrekt onbekende Georges Méliès.
De film draait momenteel in een groot aantal theaters en valt wat mij betreft in de categorie “dikke aanraders”.

8 thoughts on “PRACHTIG!!!

  1. Totaal onverwacht, deze film van Scorsese. De man, die bekend staat om het soms nagelharde geweld in zijn films komt met dit prachtige meesterwerk. Ik had er iets over in de krant zien staan en daarop de film al genoteerd. Maar jij bent me dus voor geweest. De jaren 30 zouden mensen kunnen afschrikken, maar ik geloof niet dat daar reden voor is.

  2. Ik ben het van harte met je eens. Heerlijke film, prachtige beelden, leuk verhaal, goede acteurs. Ik heb hem afgelopen week in de bios gezien. Had al gehoord dat het een dikke aanrader was. 🙂

Nice and easy to work with

