KRACHTSVERHOUDINGEN

Voor het eerst sinds lange tijd heb ik mijn [verlate] lunch weer eens gebruikt in het gezelschap van onze volksvertegenwoordigers. De wetenschap, dat onze Broekemans door de oppositie onder vuur zou worden genomen over de PVV-website, waar een zeker deel van Nederland wordt uitgenodigd al haar vuil over de Oost-Europese “gastarbeider” te lozen, was aanleiding om weer eens voor het vragenuurtje plaats te nemen.
Wel, hier zit een voor de zoveelste keer ontgoochelde burger/kiezer. Want nog niet eens tot mijn verbazing ketste al dat geschut, wat op hem werd afgevuurd, gladjes af van het pantserdikke omhulsel waarin Broekemans zich dag na dag hult. Nu gebiedt de eerlijkheid mij wel te zeggen, dat het geschut van de oppositie ook verre van zwaar, laat staan indrukwekkend was.
Schouw [Demagogen 66 en fervent eurofiel zoals onlangs nog uit zijn opiniestuk in de Volkskrant bleek] opende de schermutselingen.
En Rutte bracht hem compleet van zijn stuk door duidelijk te maken niet van rood vlees te houden en daarom elk stuk wat zijn gedoogpartner in de vergaderzaal [door Rutte brallerig “arena” genoemd waar slaapzaal c.q. SMS-lokaal meer op zijn plaats zou zijn] werpt niet schrokkerig naar binnen te willen happen. Vervolgens verscheen de crème de la crème van de oppositie bij de interruptiemicrofoon. Het rechtsdraaiende Sapje,  stereotiep haar handjes wringend, Alex de Bluffer die de grondwet en Europa er weer zonodig bij moest halen, Arie Slob waarvan ik nog steeds vind dat hij eens een goeie beurt met de mattenklopper moet krijgen om het stof uit zijn ledematen en organen te doen verwijderen en uiteraard was de heer Cohen er ook bij.
Die verzamelde oppositie vond van alles, Rutte veegde er soepeltjes de jongensbilletjes mee af. Wat een vertoning van onmacht, wat een openbaring van krachtsverhoudingen!
Broekemans vertrok goedgemutst, maar niet alvorens zijn maatje Jan-Kees een schuchter kusje op de bolle wang te hebben gegeven.
Het blonde waterstofperoxydemonster vond al dat gelul niet interessant genoeg om erbij aanwezig te zijn. Het zuigende gedrag en gelach werd deze keer overgelaten aan de roedel mede-fractiegenoten, terwijl 2e man Fleurtje als een vorstin schrijdend van bankje naar bankje bewoog om haar knuppels aan te moedigen nog even door te lachen.
U begrijpt, het vragen[v]uurtje is voor lange tijd weer taboe voor mij. Want elke keer weer werkt wat daar gebeurt er aan mee, dat ik de toch al enorm gedevalueerde waarde van vooral de oppositie in die 2e Kamer nog verder naar beneden bijstel. Als het zo doorgaat [en daar ziet het zeker naar uit] word ik gewoon gedwongen om bij de komende verkiezingen op de SP te stemmen. En hoe breng ik dat met mijn geweten in het reine?

23 thoughts on “KRACHTSVERHOUDINGEN

  1. Wilders is al bezig met preventieve beschietingen. Gelezen? Hij tweet en kwaakt dat het een lust [of last] is. Het lijkt er sterk op, dat hij een volgende “belofte” aan Henk & Ingrid te grabbel gaat gooien.

    • Ja, P. het monster kan zijn sadistische aard niet onderdrukken en begint dus op zijn manier het vuurtje op te stoken. De man is er simpelweg aan verslaafd, aan dat stoken. Zal wel iets met de Limburgse mijnen te maken hebben.

  2. Ik zag vanavond trouwens een kundig door Matthijs de Puber en zijn clan geregisseerde poging om Emile Roemer onderuit te halen.
    Eerst kwamen drie economen advies geven over de bezuinigingen [in feite ongehoord dat de lui die zich in de afgelopen jaren hebben bewezen als onbekwame, onbetrouwbare en min of meer nutteloze nitwits daar de kans voor wordt gegeven], met onder hen de Karel de Kale van RTL7 Bouwman [of Bouman, weet ik veel].
    Een kwartier later werd Roemer op de bekende popie Jopie wijze verwelkomd om vervolgens te merken, dat het 3-tal economen eens stevig gingen inhakken op de SP en haar programma. Overigens weerstond Roemer deze aanval, die veel van de wel meer gehanteerde VARA/PvdA-conctie weg had, moeiteloos.
    Zou het er nog van komen denken jullie dat die grote smoelen van het economengilde zullen worden dichtgetimmerd? Ik hoop daar nog steeds op.

    • Karel de Kale ….hihihihihi!
      Laat ik hier even melden, dat Roemer mijn stem heeft en zal blijven hebben. Welke smerige trucs er ook nog zullen worden uitgehaald.
      Wat dat betreft huldig ik hetzelfde standpunt als O. 🙂

    • Dat economenvolk heeft zich een geheel eigen positie in de samenleving veroverd. Zij zijn wat slimmer geweest dan wij door uitstekend in te spelen op de kansen, die het neo-liberalisme te bieden had. Wij kozen voor het kopen tot de 3e macht.
      Economen krijg je pas weg als de economie weer ondergeschikt wordt gemaakt aan de mens. Even denken …… wie maakt momenteel de indruk daar mee aan het werk te zijn? Help me eens even, wil je!

  3. Persoonlijk zit ik er meer over in wat die drie weken afzondering gaan opleveren. In het meest gunstige geval de val van dit monstrum.
    Wat dat betreft lijkt het CDA de meest aangewezen partij om het hard te gaan spelen en desnoods een breuk te forceren. Hoewel de kwestie blijft, dat de kans op grote schade minstens net zo groot zal zijn als de kans op terugwinnen van geloofwaardigheid.
    En nu ik dat laatste woord gebruik besef ik ineens, dat in welk verband ook rekenen op dat CDA gelijk is aan je hoofd in een strop steken.
    Het zal dus wel 3 weken kwartetten worden, waarbij elke deelnemer zal proberen het best te verkopen kwartet binnen te halen. Weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben op het ergste voorbereid. En focus me daarbij meteen [helaas] op het jaar 2014. Dat jaar kunnen we nu al in de agenda noteren als het jaar van de Grote Electorale Wraak. Een mens moet iets voor zichzelf scheppen om naar uit te kijken, nietwaar?

  4. Binnenkort gaat het 3-koppig monster zich 3 weken opsluiten in het Catshuis. Ts dat geen prima gelegenheid om datzelfde Catshuis compleet in beton te gieten?

  5. Rutte mag in ieder geval een eerste winstpunt op zijn conto bijschrijven: hij heeft Nederland inmiddels in een recessie gesloopt. En hj wil dat blijkbaar verder uitbouwen gezien zijn grootse plannen voor een nieuwe bezuinigingsronde.

    • Vergeet niet ook nog wat eer voor vriend de Jager te reserveren, P.
      Want dat geld wat we uiteindelijk toch niet gaan terugzien uit Griekenland heeft ook zo zijn uitwerking op de economische positie van Nederland. Een verliespost van minimaal 6, maar waarschijnlijker het dubbele staat gelijk aan 1 resp. 2% begrotingstekort.

  6. Het vragenuurtje kijken met het huidige kabinet in het zadel is al geen pretje. De vrolijk erop los stamelende Big Ivo, de lispelende van Bijsterveldt, Miss Piggy Schultz [die vast van de haar toegekende nickname moet hebben gehoord, want ze zit midden in een afvalrace zag ik] en als kers op de taart Mister Glibber himself.
    Extra pijnlijk was gisteren te zien hoe de verzamelde oppositie werd weg geluld. De krachtsverhoudingen [goed woord!] liggen momenteel wel heel erg scheef.
    Het waterstofperoxydemonster werd nog wel naar zijn mening gevraagd over de “commotie” over zijn nieuwe speeltje en kwam tot de doorwrochte reactie, dat het hem allemaal geen klap interesseert wat Europa, een kluitje ambassadeurs en niet-PVV-stemmers ervan denken. Waarmee hij maar weer eens aantoonde werkelijk in zijn eigen “hellhole” in het universum te leven.

  7. Nou RadaR, trek je maar aan mij op, ik geef je graag een ruggensteuntje.
    Ik heb er namelijk geen enkel [gewetens]probleem mee om straks op de SP te stemmen. Van mij mag die partij ook een keer de kans krijgen om de boel grondig te verklooien. Al de anderen hebben hun beurt [sommigen zelfs vele malen] al lang gehad.

  8. Zo zo, je hebt dus toch maar weer eens gekeken! Het voorspelde vuurwerk bleek inderdaad niet meer te zijn dan het afsteken van een paar zwaar bedorven rotjes. Terwijl Sap toch nog even probeerde de gillende keukenmeid uit te hangen.
    Ja, RadaR, het is zeer armetierig allemaal wat de oppositie vertoonde. Hij was ook aanwezig, je noemde hem terloops, maar enig werkelijke inbreng in het debatje had Cohen nauwelijks. En volgens mij zag zelfs Roemer het nutteloze van deze schijnaanval op Jarige Jetje in, want die hield zich gedeisd.
    Het wordt nog zwaar de komende jaren in de wetenschap, dat er nog vele machteloze oppositionele excercities zullen volgen.
    Lees hier http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/3180687/2012/02/15/Jan-Markerink-PvdA-We-zijn-de-Partij-van-de-Armoede.dhtml maar eens wat een ooit als groot talent geduid op het punt de partij te verlaten staande PvdA-er over zijn partij zegt.

    • Ik las het ook zojuist, Paul. Daar is geen woord Frans bij. En te vrezen valt dat het ook nog eens klopt allemaal. Zei één van ons laatst niet dat het echt hoog tijd is voor een zeer grondige vernieuwing van de politieke sector in Nederland. De “ouwe hap” trekt het simpelweg niet meer en doet alleen maar wanhopige pogingen om vast te blijven houden aan wat er is. En met dat “wat er is” komen we echt niet veel verder. Dan kun je het zooitje net zo goed meteen het bos in sturen [of een werkkamp mag ook].

    • Dat is allesbehalve wollige taal van die Markerink. En het spijt me, maar ik ben het er nog mee eens ook. De PvdA weigert het stoffige imago af te schudden of wellicht kan ze het gewoon niet meer. En in deze tijd betekent dit, dat je het zeer realistische risico loopt een pijnlijke dood te sterven.

  9. Appeltje eitje voor “smooth talking criminal” Markje, dat geschut [neen, ik denk dat geschutter beter op zijn plaats is] van de oppositie.
    Hij kon weer vrolijk fluitend terug naar zijn Tower of Doom, waar ongetwijfeld hele stapels Valentijnverjaarskaarten op hem wachtten.
    Zo’n creep van een premier jarig op Valentijnsdag: een reden te meer om nooit meer iets aan die hopeloze dag te doen.

  10. Als het zo doorgaat [en daar ziet het zeker naar uit] word ik gewoon gedwongen om bij de komende verkiezingen op de SP te stemmen. En hoe breng ik dat met mijn geweten in het reine?

    Proest ……. vuile huichelaar!!!! 😛

  11. Het kan aan jouw soms keiharde mening over haar liggen,maar feit is dat Jolanda Sap mij ook steeds meer begint te irriteren. Haar pose heeft iets onechts haast. Mij viel dat handenwringen ook op, maar ook de gespeelde meisjesachtige ondeugendheid waarmee ze Rutte een slappe houding verweet.
    Je oordeel over de oppositie als geheel kan ik alleen maar onderschrijven.

Nice and easy to work with

