WHAT A WONDERFUL WORLD

Het CDA gaat zichzelf heruitvinden via een grondige herijking van haar maatschappijvisie en de speerpunten, die daaruit voortvloeien.
Vraag is of er na alweer een herijking ooit nog enig gewicht in de CDA-schaal zal komen te liggen. Dan zal men toch eerst die dode rat er vanaf moeten halen.

Jolanda Sap is trots op de Kunduz-missie. Een kinderhand is niet alleen snel gevuld, maar toont nu ook de neiging tot zelfbevredigingsbewegingen. Dat trekken aan die stekker wat maanden geleden moet Jolanda op ondeugende gedachten hebben gebracht. Het is wel te hopen, dat Jolanda haar kinderhand goed heeft gewassen alvorens met onze trainers in dat pittoreske Kunduz mee te gaan spelen met Playmobil.

Ondanks de alom optredende daling van het waterpeil in Nederland [wel jammer nu er wat vorst lijkt aan te komen, want als Nederland in één grote schaatsbaan zou veranderen zou dat niet alleen een notering in het Guinnessbook of Records opleveren, maar zou ook de formatverslaafden-kliniek van de Mol weer op volle toeren gaan draaien. The Ice of Holland, Jouw wak, mijn wak, Dikke vrouwen op het IJs, Obesitas op de Plas zijn zo maar wat formats die erom zouden schreeuwen om op de platte buis te worden gesmeten] blijken er toch 500.000 huizen in Nederland “onder water” te staan. In die 500K huizen wonen gezinnen, die graag weer wat anders zouden willen kopen [makelaars noemen dat “zij willen de verlamde markt weer in gang trekken”] maar door de val van de woningmarkt hun huis zoveel minder waard hebben zien worden, dat ze bij verkoop met een aardige restschuld blijven zitten. En sinds wij de banken hebben geholpen [lees: continu helpen] op de been te blijven verdommen ze het om, zoals voor de crisis met gulle hand wel werd gedaan, die restschuld mee te financieren bij een nieuw af te sluiten hypothecaire lening. Boze tongen beweren, dat de banken zo handelen om de grootschalige bouw van waterwoningen [=woningen op het water] te stimuleren. Ze hebben daar namelijk een aardiger financiële vinger in de pap.
Dus vinden ze 500.000 keer “blub,blub,blub …. gezonken!!!!” een prima idee en een dito aanpak.

Vooruit … nog eentje dan,
Heel puberaal Nederland van de vrouwelijke kunne heeft heel kleine natte droompjes om a.u.b. de Birdy van Nederland te mogen worden. En er is altijd wel een kinderlokker te vinden, die een grote groep “zeer getalenteerde en rijp voor het grote werk geachte” vrouwelijke pubertjes in zijn huisje weet te lokken. Geil Beelen als de Rattenvanger van Hamelen kreeg van zijn boezemvriend in de persoon van een aan ongeneeslijke puberitus lijdende 50-er [“fantastisch, Geil, wat een stem zeg, de wereld ligt aan haar voeten, ze is rijp voor het grote werk [waarbij Geil Beelen driftig al lippen likkend zit te knikken]”] alle gelegenheid Nederland te laten weten hoe groot hij wel niet is als Rattenvanger.
Ik zat er gister op de koffie [met gevulde koek] bij kennissen naar te kijken. En onweerstaanbaar werd mijn blik via de gevulde koek getrokken naar dat brokje mensenvlees van 11 jaar, wat daar op de bank naar de platte buis zat te kijken. Met een verheerlijkte uitdrukking op haar gezicht, die wat mij betreft echt eng aandeed.
And I said to myself: What a wonderful world …….not!

15 thoughts on “WHAT A WONDERFUL WORLD

  1. Heldere bijdrage van Paul, waarin hij terecht wijst op het enorme blok wat wij met zijn allen aan ons been hebben hangen.
    Wat me opvalt is, dat er nauwelijks wordt gereageerd op de goede voornemens van het bijna ratloze [ja, inderdaad ook bijna radeloze :D] CDA.
    Moet ik daaruit opmaken, dat die club ook hier als compleet afgeschreven wordt beschouwd? Kom op. maak me blij!

    • Zullen we dat maar scharen onder de noemer “de kool is het sop niet waard”? Want eerlijk gezegd interesseert het mij geen fluit wat voor geluid er uit die club komt of welke goede voornemens ze hebben. Ik zou er geen minuut minder om slapen als het Christelijk Democratisch Appél [alleen die naam al!] de laatste meters naar de bodem van de afgrond ook aflegt en vervolgens een stille dood sterft. Je moet er toch niet aan denken, dat zo’n club de kans krijgt om in de 21e eeuw eenzelfde rol te gaan vervullen als zij in de vorige eeuw heeft gedaan? Dat kun je onze kindskinderen niet aandoen.

  2. Omdat niemand er verder wat over zegt zal ik het dus maar doen. Over die 500K woningbezitters, die de waarde van hun huis merkbaar hebben zien dalen en volgens de vooruitzichten ook in 2012 en 2013 met zo’n daling geconfronteerd gaan worden. Die nog eens 10% in totaal kan gaan bedragen.
    Niemand heeft het erover, maar het zal toch wel worden beseft hoop ik, dat het huizenpark in Nederland een zwaarwegend onderdeel uitmaakt van de economische waarde van Nederland en daarmee bepalend kan zijn voor de kredietwaardigheid van ons land. Afnemende waarde van de huizen heeft [denk aan de totale hypotheekschuld van de burgers resp. -vordering die de banken als waarschijnlijk nog steeds triple A in de boeken hebben staan] verregaande gevolgen. 500K huizeneigenaren zijn op dit moment volgens de naakte cijfers onvoldoende kredietwaardig om die hypotheekschuld afdoende te dekken. Het is in die zin ook niet werkelijk vreemd, dat er zoveel geraas te horen is over het [meer] verplichten van werkelijke aflossing i.p.v. sec rente te betalen. En passant wordt daarmee ook het enorme blok aan het been van Rutte, waarvan hij zegt er geen afscheid van te willen nemen, langs de zijdeur aangepakt: de hypotheekrente-aftrek.
    Nu 500K, na afloop van het rampjaar 2012 wellicht 600K, waarmee het probleem bijna ondraagbaar zal zijn geworden. En dan is het op termijn niet langer “blub,blub,blub …….weer een huis gezonken” maar “N1N2N3……Nederland gezonken.”

  3. Ik bekijk ook steeds regelmatiger met enerzijds verbazing en anderzijds zeer gemengde gevoelens waar het koppel Beelen-van Nieuwkerk mee bezig is.
    De laatste blijkt in Polderland inmiddels zo groot te zijn gegroeid, dat hij steeds vaker met zijn in wezen flutprogramma [de enige creativiteit die er te bespeuren is zit in het eindfilmpje van Lucky-TV] in Nederlandse speelfilms de kop op steekt. Reden temeer om nu helemaal niet meer naar Nederlandse films te gaan kijken.
    Matthijs 2e naam moet wel Hype zijn, want de man eet, drinkt, ademt en leeft ervan. Van elke scheet [of-ie nu door wijlen Steve Jobs werd gelaten of welke andere halve zool dan ook] maakt Matthijs een rode draad in zijn progje. Van de “buitenbeentjes”-reeks werd ik flauw, van de een steeds groter aandeel opeisende bulk aan YouTube-filmpies krijg ik jeuk en van zijn laatste vondst [i.v.m. de nog in de kinderschoenen staande 2012-hysterie een weer eens opengetrokken blik BN-ers [ik haat dat woord!] ons laten vertellen wat we nog zeker moeten gaan doen voordat RadaR’s Dark Rift warm begint te lopen] krijg ik maagkrampen.
    En van Beelen kreeg ik al kotsneigingen vanaf het moment dat hij zijn publiciteitsgeilheid ten toon begon te spreiden. Het verbaast me trouwens niets, dat deze omhoog gevallen nitwit zich nu op de pedofilie werpt om aan zijn gerief te komen.

  4. De Superpuber en de Rattenvanger zijn verdomd belangrijk voor de economie, vergeet dat niet!
    Want besef je wel hoeveel ouders kapitalen steken in het aanschaffen van piano’s, technische apparatuur e.d. om hun kind alle gelegenheid te geven om de Birdy van de Lage Landen, de Selah Sue van de Polder te kunnen worden?
    En dan heb ik het nog niet eens over de overheadkosten, flyers, posters, T-shirts, professionele eigen website. En wat dacht je van de vermogens die aan filmcamera’s worden uitgegeven, waarmee pappie zijn vaak gebeugelde dochter filmt om vervolgens YouTube te bestijgen.
    Mammie zit onderhand de Facebook,Hyves, My Space-pagina’s van de ster in de dop bij te houden, Enterpise, heer RadaR, puur enterprise ….Nederland heeft ondernemende mensen nodig en heeft die gevonden. En de Superpuber geeft dat een podium, terwijl de Rattenvanger ze binnenhengelt.
    “die meid staat straks op Noorderslag [?!?!? Nou…en????] Wat zal het daar druk worden” aldus de als gebruikelijk bijna kwijlende superpuber.
    En de Rattenvanger zat vergenoegd met een wel heel strak gevoel in zijn kruis naar al dat al vroeg gerijpte 13-jarige spul te kijken, wat hij heeft weten binnen te lokken.

  5. Als moeder vond ik het echt vertederend die 7 meiden bij de Superpuber aan tafel te zien zitten. Glunderend en wel en als collectief bleken ze ook nog aardig te kunnen zingen [mede dankzij de hen ten dienste staande techniek].
    Maar waarom ze zo graag de Hollandse Birdy willen zijn, daar ontbreekt mij zowel het bevattingsvermogen als het invoelingsvermogen voor. Dat laatste heeft er ongetwijfeld mee te maken, dat ik al te lang de voeling met de harteroerselen van een 13-jarige puber kwijt ben.
    Daarom stel ik ook zonder terughoudendheid de vraag, die eigenlijk al verdekt in RadaR’s puntje verborgen zat: waarom gaan die meiden niet voor een muziekcarriere als zichzelf???
    Overigens, rattenvanger Beelen vond ik een enorme dissonant tussen dat roedeltje pubertjes. Maar eigenlijk vind ik Beelen elke keer dat ik hem zie een dissonant.

    • Mark my words: binnenkort gaat het VARA-paard en tafelpaard van de Superpuber Claudia de Breij beginnen met het lokken van 15-jarige pubers van de mannelijke kunne om de Nederlandse Justin Bieber te vinden. 🙂

  6. Ik betrap mezelf er al langer op, dat mijn sympathie voor de huidige leider van GL fors aan het tanen is. En daarmee op een aanmerkelijk lager nivo is aangeland dan de sympathie, die ik voor haar voorgangster voelde. Waar Halsema steeds bij mij de indruk bleef maken wars te zijn van de zo goed ingevoerde politieke leugen is Sap een type, wat al aanschurkend tegen de grote jongens graag wil laten zien dat zij het vak van de moderne politicus/partijleider in de kleine vingertjes heeft door inderdaad nogal naar zelfbevrediging riekende opmerkingen als “trots op de missie” te plaatsen.
    Waar ik in de Halsema-era nog al eens twijfelde zal ik in de Sap-periode nooit mijn stem aan GL gunnen. Want ik heb vrijwel niets meer met die Limburgse dreumes.

  7. Ook ik kan de humor in deze puntige kanttekeningen bij het nieuws zeer waarderen. Het is in ieder geval veel amusanter dit ipv het nieuws in de krant te lezen.
    En, RadaR, ik ben inmiddels er echt wel van overtuigd, dat het een goeie beslissing was om het programma van de heer van Nieuwkerk in principe te mijden.
    Wat te denken van Jolanda Sap? Tja, ik zag haar ook op het nieuws en of het nu door jouw woordkeus kwam of niet, maar ze maakte werkelijk de indruk van een klein kind op me, wat heel tevreden is met de lolly die haar werd toegestoken.

  8. Even de tranen uit mijn ogen vegen hoor. Obesitas op de plas …whoeaaaaa!!! En Sapje, die met haar kinderhandje pikante plekjes aanraakt …..lol.
    Maar even over die Birdy-hype van Geil de Rattenvanger: was er in jouw jeugd [way-way back :P] nooit iets als een “de Nederlandse Robert Plant” of “De David Gilmour uit de Polder”-contest?

    • Als die er waren zijn ze compleet aan me voorbij gegaan, Jeanette. Joh, in mijn jeugd begon je gewoon een bandje en ging je aan het spelen. En Willem Duys haalde 1 x in het halfjaar een opvallend bandje in zijn programma [de Golden Earrings overkwam dat in 1966].
      Maar in die tijd kenden wij het fenomeen van de aan ongeneeslijke puberitus lijdende 50-ers niet. En al te enthousiaste mensen, die alles “fantaaaaaaaaastisch” vonden waren nog niet uitgevonden.

  9. Zo zo… jij bent er vroeg bij. 🙂
    Leuk deze puntige multi-logjes, mag je van mij een periodieke gewoonte van maken. Vooral als ze overlopen van de humor als in dit geval.
    Ik doseer mijn reacties maar als je het niet erg vind. Te beginnen met die dode rat. Daar is vast nog wel een hokje voor te vinden in een of ander groot internationaal instituut, waar hij zichzelf kan laten reanimeren.

Nice and easy to work with

