EVA

Om u een beetje te helpen u los te kunnen rukken van alle muzikale Kerstmis-crap, die elk jaar weer over ons wordt uitgestort [collega Hamilton schreef er in heel heldere bewoordingen iets over] en om van mijn kant ook iets van de mooie kant van de gevoelens, die bij feestdagen als Kerst opborrelen, te benadrukken krijgt u van mij Eva Cassidy.
De veel te jong gestorven zangeres met de gouden stem, die nooit de kans kreeg om bij leven de erkenning af te dwingen, die ze zo verdiende.
Ze sleet haar te korte carriere in het Amerikaanse clubcircuit, waar ze publiek en collega’s versteld deed staan van haar vocale kwaliteiten.
Van een optreden in Pearls werd gelukkig een geluidsopname gemaakt. Eva zingt samen met Chuck Norris de Peter Green klassieker Need your love so bad. Beschouw dit maar als mijn kerstboodschap aan iedereen, die er voor openstaat.

7 thoughts on “EVA

  1. Eva heeft zoveels moois achtergelaten. Bridge over troubled water, Autumn leaves, Somewhere over the rainbow kregen allemaal extra glans in haar versie. En Sting was niet voor niets compleet “blown away” toen hij heel toevallig op de autoradio Eva’s adembenemende uitvoering van Fields of gold hoorde.
    Wat mij betreft moet [de legacy van] Eva voor eeuwig worden gekoesterd.

  2. Inderdaad zijn de usual suspects Wham, Carey en Band Aid wel heel erg aan slijtage onderhevig. Maar het kan nog veel erger, want er zijn wat Hollandse “kopstukken” van de Froger-klasse, die oude kerstliedjes postuum digitaal hebben ingezongen met oude echte groten, die al llang dood zijn. Zoals Nathalie Cole ooit deed met haar vader Nat King Cole.
    Ik luister wel naar Enya en Eva, kerststemming genoeg.

    • Is er aan de nabestaanden wel toestemming gevraagd om zo’n “duo-with-the-dead” te doen?
      Ik vraag dat omdat ik me nauwelijks kan voorstellen, dat Sinatra, Presley e.d. het nauwelijks op prijs zouden hebben gesteld om samen met bijv. Froger een kerstplaatje te maken.

  3. Ja, met Wham, het kreng van Carey en Band Aid heb ik het wel gehad inmiddels. Chris Rea gaat nog net. πŸ™‚
    Eva Cassidy is altijd een genot om te horen. Deze stond trouwens toch in de T888?

Nice and easy to work with

