TOP 888

CatchRadio zit momenteel middenin de uitzending van haar jaarlijkse muzikale hoogtepunt: de Top888!!!
Hoewel luisteraars diverse kanalen ter beschikking hebben om hun reacties te spuien is inmiddels duidelijk, dat er ook behoefte is aan een “reactielog”.
Klantvriendelijk als we zijn bieden we hierbij het selecte gezelschap aan luisteraars, die daar behoefte aan hebben, die reactie-mogelijkheid. Gebruik het waar het voor bedoeld is.

Even een binnengekomen bericht: Golden Earring vrijdag 8 december jl. Lotto Arena Antwerpen. Een eerste shoot by mobile van Going to the run.

103 thoughts on “TOP 888

    • Anders ik wel!!!! De 888 is een prima “replacement” voor de 2000 kerstballen, die vanaf volgende week worden kapot gegooid.
      Ik heb een zoektocht voor de boeg, want ik heb een nogal flink lijstje met bands, tracks en albums kunnen maken.
      Wie weet schiet ik je nog wel even aan, als dat mag.

    • Geweldige apotheose, die laatste 88!! En de gehele lijst overziend mag er gerust gesproken worden van iets bijzonders.
      De 2000 kerstballen ,waar Arno het over heeft zijn aan mij niet besteed. Wie heeft er behoefte aan zo’n giga-blooper na de top 888???
      De hoofdpijn van de fysieke afstuiting begint iets te zakken. πŸ˜›

  1. Er was een tijd, dat ik hoofdschuddend reageerde op mensen, die zonder het zelf te beseffen en fris en fruitig er blijk van gaven totaal voorbij te gaan aan het gegeven, dat niet alle muziek in hapklare snelle en licht verteerbare brokjes tot je moet kunnen worden genomen.
    Sinds de opkomst van de Borsato-, Meeuwis-, Nick & Simon-generaties is me meer dan duidelijk geworden, dat zelfs naar muziek LUISTEREN vaak te veel gevraagd is. Die generaties gaat het er immers om hoe de muziek klinkt, inhoud zoals tekst, complexiteit van de opbouw van een song [in hun taal: liedje], duidelijk constateerbaar vakmanschap van de uitvoerenden: het is allemaal veel te tijdrovend, vermoeiend en hoog gegrepen om te verwachten, dat men daar tijd aan besteed. Dergelijke mensen gaan met muziek om zoals zij dat met hun magnetronmaaltijd doen: er staat op, dat het spaghetti bolognese is, het ziet er uit als spaghetti bolognese, de supermarkt zegt dat het lekker is en gezond: dus moet het wel zo zijn. En al is het eigenlijk niet te vreten, het gewend zijn aan het wegstouwen van dergelijk varkensvoer doet hen het moeiteloos naar binnen harken. En desgevraagd zeggen ze het nog lekker te vinden ook. Dat na een scheet of boer het hongergevoel meteen weer terug is en van de spaghetti slechts wat hinderlijk brandend maagzuur resteert is men eveneens gewend.
    No. 121 [Carrying no cross van UK] is een monumentale track, die heel inventief is opgebouwd. Drie vakmensen tonen hun klasse: John Wetton [bassist, vocalist], Bill Bruford [zonder twijfel één van ’s werelds beste percussionisten] en Eddie Jobson [een genie op toetsen en electric violin].
    Waarschijnlijk heeft anna daarvan nauwelijks iets gehoord, omdat het allemaal zo anders klonk dan wat in haar hoofd is gestampt. En dus heeft ze ook geen hol begrepen van de song.
    Hoofdschudden doe ik niet meer, ik hou het tegenwoordig op een meewarig, een beetje meesmuilend dun glimlachje. Hoe stond het ook al weer in de bijbel? “Heer, neem het hen niet kwalijk …..zij weten niet beter” ???
    En nu opschieten met de laatste 88 πŸ˜€

  2. We zitten hier weer uit ons kneitertje te gaan. Die Danko Jones … woww, dat staat als een huis. Wat een energie, wat een moordend tempo …. niets voor ADHD-typetjes.
    Wat me er aan doet denken: is anna direct na zaterdag opgenomen? πŸ˜€

    • Stttttttttttt…….. niet zo hard, Jurgen. πŸ˜›

      We schieten al aardig op mensen. Morgen bereiken we 300 al. Het is inderdaad een vette lijst geworden, mede dankzij jullie!

  3. Werkt snel he, dat YouTube; als er maar mensen zijn die de weg weten. Vet clipje …. het schijnt een prima concert te zijn geweest ving ik al op.
    NB:
    nog bedankt dat je er toch maar geen snor op hebt getekend. πŸ˜›

    • Lijkt me een prima idee. Lot. Ik neem aan, dat je aan de lijst al hebt kunnen zien, dat er vanavond ook weer zat lekkers langs komt.
      Doe “de bar” maar de groeten van me. πŸ™‚

  4. Wat is hier aan de hand geweest πŸ˜› ?

    Geweldige lijst weer, jongen. Net ff uit de bol gegaan met de mannen in de lange leren jassen. We zitten hier [aan de bar] gekluisterd.

  5. dat i dont care ken ik dus niet en is best lekker, maar straks weet ik niet meer wat ik nou allemaal gehoord heb en welke nou beter was dan gemiddeld en hoe die ook alweer heette, 😦

  6. pfff, je moet er even inkomen in zon lijst, en je denkt, och, zo nog zo ver van de nr1 zijn er niet zoveel aantrekkelijke songs (voor ondergetekende dan) maar ja, daar kan je je lelijk in vergissen, een hoop die ik niet ken, dus is het wel wat of niet, en zo nu en dan wat bekender werk waar je op wil wachten tot het komt en intussen doe je mooi niks in en om huis 😦
    zit nu op 730 te wachten πŸ˜›
    maar ik wil eigenlijk ook nog naar de winkel

Nice and easy to work with

