PROMOTIE

Meteen toen ik het bericht zag moest ik aan de prachtige Phil Collins-ballad op het album But Seriously Folks…… denken. Die ballad heet “That’s just the way it is” en als ik het goed heb zijn daar ook de achtergrondvocalen van David Crosby nog op te horen. Prachtig!
Maar ik dwaal af, want het gaat niet om muziek maar om dat bericht. Het soort bericht waaraan je ook de kwalificatie “je kon er op wachten” mag ophangen. Omdat het min of meer voorgeprogrammeerd is.
Als staatssecretaris van Europese Zaken in het laatste kabinet-Balkenende heeft hij zo zijn best gedaan t.b.v. de bevordering van de Europese gedachte en de daarin vervatte eenwording, groeide hij zo opvallend uit tot dé Eurofiel onder de PvdA-eurofielen, dat een beloning niet uit kon blijven.
De pro-Europa houding van de nu “oppositiepartij” PvdA was het laatste duwtje wat nodig was om dit kabinet zover te krijgen zijn naam te noemen toen in Straatsburg de vacature van commissaris voor de mensenrechten binnen de Raad van Europa ontstond.
Franske Timmermans’ nationale politieke loopbaan had zijn eindpunt vrijwel bereikt. Zijn nationale optreden als hand [rechter of linker, dat is nooit duidelijk geworden] van “Tob-Job” was alles wat restte en zelfs in die hoedanigheid bleef hij hartstochtelijk Eurofiel. Omdat hij wist, dat alleen in het manke, ondemocratische Europa nog iets moois op hem zou kunnen wachten. Franske zit gebakken de komende jaren en dat zonder zich te kunnen beroepen op enig prestatie van gewicht, waar het zijn nationale politieke loopbaan betreft. Hartstochtelijke eurofilie was alles wat nodig was.
“That’s just the way it is, people”; we zien het keer op keer gebeuren en er is niets wat er tegen kan worden ondernomen. De enigen, die nog zand in de machine kunnen gooien zijn een gemankeerde Belgische kandidaat en een Let, die ook wel zin heeft in Straatsburg. Maar iets zegt me dat ze kansloos zijn tegen ons Franske.
Kijk, had ik met mijn mede-europeanen inspraak gehad bij de komende benoeming dan had ik wel een leuke taak voor Franske in Straatburg geweten. Namelijk het zichzelf overbodig laten maken van dat hele circus, die enorme slaapzaal daar, die de Europese belastingbetaler 10-tallen miljoenen per jaar kost.

8 thoughts on “PROMOTIE

  1. Wel leuk om eens wat oudere logs terug te lezen. Want dan constateer je dat onze gastheer ook maar een mens is en zich dus met zekere regelmaat vergist. Maar ik geef toe dat het ingrijpen van de PVV niet werkelijk in de lijn der verwachtingen lag. Maar Franske schrijft nog steeds gewoon e-mails vanuit het Binnenhof. :))

  2. Als Europa straks echt instort krijgt Franske het druk, mocht hij die baan krijgen. Zou dit vertrek mogelijk iets te maken hebben met “ratten”, die een “zinkend schip” [de PvdA] aan het verlaten zijn?
    Zo ja dan wordt het scherp opletten, want ook veel CDA-ratten zullen kien zijn op een leuk europees baantje. Het CDA maakte niet voor niets een paar maanden geleden zo’n fraaie draai in haar Europa-standpunt.

  3. Je moet maar zo denken, RadaR: iemand moet die baantjes vervullen, dus waarom Timmermans niet? Wij zullen zijn hoofd niet meer hoeven zien bij Buitenhof, op zijn verhaal zit ook vrijwel niemand te wachten. Dus ik zou zeggen: laat hem maar. 🙂

  4. Ik heb eerst even moeten opzoeken wie Franske ook weer precies was. 🙂 En ben tot de conclusie gekomen, dat ik hem niet zal missen als hij in Straatsburg zijn europese zakken gaat vullen.

      • Ik heb Frans zijn knar inmiddels gezien …. laat maar zitten verder RadaR. 😛

        Nu gauw naar het nieuwe leesvoer, want handel daar heb ik altijd interesse in.

  5. Zouden er ook niet mensen zijn, die meer de “opgeruimd staat netjes” gedachte aanhangen? Laat alle eurofielen [Pechtold, waar wacht je op ….. Sapje, koffer al klaar?] maar mooi richting Europa vertrekken. Ik zal geen traan laten om hun vertrek. Sterker nog, zodra de emigratie forse vormen gaat aannemen steek ik de vlag uit.

Nice and easy to work with

