VOOR U: DE VINGER!

David Attenborough zou je gekscherend kind aan huis hier kunnen noemen.
Al jaren geniet ik van de inmiddels nauwelijks nog te tellen prachtige natuurdocu-series, die door hem werden gemaakt.
Na Blue Planet, Planet Earth en Planet Life loopt er momenteel bij de BBC de waarschijnlijk binnen afzienbare tijd ook op de Nederlandse platte buis te bekijken serie Frozen Planet.
Gisteravond zag ik daarin iets zo bijzonders, dat ik jullie daar deelgenoot van wil maken. Daarom 2 minuutjes over “De IJsvinger”. Voor vragen richt u tot uw lokale bioloog.

10 thoughts on “VOOR U: DE VINGER!

    • Ik heb niet zoveel met iemand, die liever nog in de 19e eeuw zou leven en zich in de huidige tijd niet op zijn plaats vindt. O’Hanlon is een curiositeit die via de Beagle-serie is komen bovendrijven en in zijn eigen ludieke vorm tot een soort hype lijkt uit te groeien.

  1. Fascinerend en geweldig gefilmd. Je kunt er bij Attenborough altijd op rekenen, dat hij met verrassende vondsten op de proppen komt.
    Ik kreeg al kijkend de brutale gedachte dat het misschien wel handig zou zijn om politiek Den Haag voortaan onder het ijs van Antarctica te laten vergaderen. En dan maar duimen dat ze de vinger krijgen. ๐Ÿ™‚

    • Lol P. ๐Ÿ˜›

      Zullen we dan ook maar invoeren, dat banken hun activiteiten van die plek onder het ijs moeten gaan verrichten?
      Wie nog meer doelgroepen kent die voor een behandeling met “de vinger” in aanmerking komen …. hij melde zich!

  2. Al zoekend naar de betekenis van “brinicle” [blijkt ijskegel of onderwater-stalagtiet te zijn] las ik, dat dit de 1e keer is dat zo’n ijsvinger des doods live werd gefilmd. Moeder Natuur blijft ons verrassen en gelukkig hebben we David Attenborough om dat allemaal te vinden en op beeld te laten vastleggen. Ik vind ook dit weer adembenemend.

  3. Typisch iets voor jou om dit log de titel te geven die het kreeg. ๐Ÿ™‚
    Ik verdenk je er nog steeds van dat jouw PR-apparaat er meer op is gericht om mensen weg te houden dan te lokken ….lol.
    Maar wat een prachtig filmpje ..hoe zeg je dat ook alweer? ….Nature never stops to amaze you .. zoiets was het toch.

Nice and easy to work with

