GEIKE

De popmuziek van nu, aangevoerd door de Lady GaGa’s, Justin Biebers en Katy Perry’s van deze tijd, ik heb er helemaal niets mee. Niet verwonderlijk overigens voor een man van mijn leeftijd. Ik kom nog uit de tijd, dat je werd aangeleerd geen genoegen te nemen met “nep” of “fake”.
Maar omdat muziek nog altijd een bijna 1e levensbehoefte voor me is blijf ik het wereldje wel volgen. Neen ,niet de shit die in de media opduikt, ik bedoel sec wat er zoal aan muziek uitkomt. En inderdaad, in ruim 90% van de gevallen trek ik wat me passeert met sardonisch genoegen door de pot.
Maar met enige regelmaat [die 10%] komt er wat langs dwarrelen waarvan ik rechtop ga zitten. In dit geval gaat het om een “oude bekende”, de alleszins aantrekkelijk [kijk zelf maar] ogende Geike Arnaert.

Geike Arnaert

Geike was een kleine 10 jaar de frontvrouw van de Belgische Triphopgroep Hooverphonic. De beste band, die België tot nu toe voortbracht.
Na vele ook internationale successen besloot Geike dat het tijd werd voor iets anders. Een solo-carriere om precies te zijn.
En zo kwam het dat onlangs het album “For the beauty of confusion” hier op tafel belandde. Slechts één draaibeurt was voldoende om me ervan te overtuigen, dat Geike een juweel van een popalbum heeft geproduceerd.
Geen van de songs van het album [“In gold” had ik jullie graag laten horen] is op dit moment te vinden op de Tube; maar omdat ik Geike toch aan jullie wil laten zien en horen plukte ik een clip weg, waarin Hooverphonic op Rock Werchter 2006 te zien is. Geike zingt 2 songs, Wake up en Eden.

 

Addendum.

Omdat ik mijn “klanten” graag tevreden houd én hen de gelegenheid wil geven wat ze aan inbreng hebben ook te toetsen aan de werkelijkheid:
Paul, Anna ….. Sarah Brightman met haar versie van Eden. 🙂

16 thoughts on “GEIKE

  1. Dit was me bijna ontgaan. Druk, druk, druk, weet je wel, maar het schiet op. We hebben alleen nog een meningsverschil over de kleur van de muren van de slaapkamer 🙂
    Hooverphonic [en Geike] is het bewijs, dat België ons als “popland” inmiddels ruimschoots is voorbij gestreefd. Wat ik toe nu toe heb gehoord van Geike’s album klinkt heerlijk.
    De clip van Sarah beschouw ik maar als een extra-toetje, wat mij ook prima smaakt.

      • Ben jij gek of zo??? 🙂 Als het wilt weten: het gaat tussen zeegroen [van jou afgekeken] en emarald-blauw.
        Trouwens hoop leuke clipjes van zowel Hooverphonic als Sarah. Heb er gisteravond op het gemakje naar zitten kijken en luisteren.
        [wat je herinneringsmail betreft: hand op mijn hart, het lijstje komt eraan. :)]

  2. Je moest eens weten welk een groot plezier je mij doet met dat clipje van Sarah Brightman. Want betere musical [niet dat Verlinde en/of v.d. Ende circusgedoe] is mijn ding. Alweer zo’n 15 jaar geleden zag ik Sarah “live” in Londen en ik was diep onder de indruk van zowel de stem als de uitstraling van Englands Queen of The Musical. Dus een welgemeend dank je wel.

  3. Zelden zoveel schoonheid in één log bij elkaar gezien. En dan heb ik het echt niet alleen over de vrucht, die er nu weer uit de “pen” van RadaR is gekomen. Aan cijfers geven doe ik niet, daar doen we beide dames onvoldoende eer mee. Beiden prima in orde, muzikaal zowel als de rest.

    • Dat dacht ik stiekem ook, anna. 🙂 Maar laten we niet vergeten, dat het meisje Geike live zingt.
      Of begrijp ik je verkeerd en heeft je voorkeur voor Sarah meer te maken met het fysieke?

    • Ik beschouw dat maar als een vragen naar de bekende weg, Paul.
      Ik mag mij de tevreden eigenaar noemen van vrijwel de complete discografie van Sarah Brightman. Wist jij trouwens, dat Sarah van Eden, behalve de track die jij ongetwijfeld op het album Eden hebt gevonden, ook nog een remix heeft opgenomen? Die is helemaal lekker, vooral door de Enigma-achtige beats die zijn toegevoegd.

  4. Je verwijzing naar het 3-tal, wat de baggerindustrie internationaal domineert, heeft ongetwijfeld te maken met het zoveelste grote prijsuitreiking toestandje van afgelopen week de European Music Awards. Die industrie is vrijwel elke week bezig met hun prefab-poppetjes te verwennen met steeds grotere beeldjes. Het narcisme kent geen grenzen, zo lijkt het wel.
    Gelukkig word ook ik er langzamerhand te oud voor, dus doe ik het maar met een schouderophalen af.
    Laten we in ons handen knijpen, dat waar er eerst alleen Hooverphonic was we ons nu mogen verheugen in het feit, dat er Hooverphonic + Geike is.
    Prima album heeft die dame gemaakt. Enfin, je zult dat uit mijn keuzelijstje wel hebben kunnen opmaken. 🙂

  5. Herken ik de grijze, grauwe, donkere novemberdag van gisteren in je muziekkeuze terug? Of is het toeval?
    Oh, die kleuren zijn zeker niet van toepassing op Hooverphonic en Madame Geike, laat ik dat er even bij zeggen. 🙂 Maar de rustige klanken. erg mooi trouwens, vind ik passen bij het verstilde beeld van gisteren. Nevels, wat mist, om 3 uur het licht al aan …. enfin, november dus.

    • Mijn bedoeling was iets van het nieuwe album van Geike te plaatsen. En dat is zeker geen muziek die je met november kunt associëren, Jeanette. Dat dit met Hooverphonic wel het geval is berust dus louter op toeval. 🙂

  6. Prima band idd, Hooverphonic. Blue wonder powermilk heb ik hier staan met het fantastische Inhaler erop.
    Leuke clip, vooral omdat het op zijn groot rockfestival voor zo’n enorm publiek toch mogelijk blijkt zulke sfeervolle, beetje etherische muziek te brengen. Maar ja, de Belgen zijn ook erg trots op hun Hoooverphonic. En terecht.

Nice and easy to work with

