HET CONTRAST VAN DE WANSMAAK

Omdat met Rijk de Gooijer een karakteristieke man voor de Nederlandse amusements- en filmwereld overleed vond ik het half uurtje wat DWDD gisteren aan de man wijdde op zijn plaats. Een beetje verwonderd was ik wel door de wat magere bijdrage daarin van “boezemvriend” Maarten Spanjer.
Spanjer kennen we als een guitige A’dammer bij uitstek, die verhalen uit het dagelijks leven en dus ook dat met de Gooijer meestal brengt doorspekt met de nodige tot lachen en soms gieren en brullen uitnodigende humor. Wellicht was Spanjer emotioneel nog te veel beladen, want gisteravond lukte het hem niet de relativerende, humoristische noot te kraken.
De Gooijer en Kraaijkamp waren mannen, waar wij met vrijwel geheel Nederland in de jaren 60 en 70 bij voor de TV aanschoven. Beiden weg in 2011, beiden ondanks hun laat ik het maar rumoerige levenstijl noemen op hoge leeftijd overleden. En beiden met zoveel laureaten in hun bagage, dat elk eerbetoon als volledig terecht mag worden aangemerkt.
Na dat half uurtje de Gooijer werden we als kijker met een enorme dreun weer in de werkelijkheid van 2011 terug gezet. DWDD vond het passend om het resterende kwartier te besteden aan het domste blondje van Nederland ooit. Het contrast, de wansmaak kon niet groter zijn.
Juffrouw Dekker, vaste gast aan tafel bij van Nieuwkerk en zijn geilogende maatje Beelen, kwam en mocht vertellen over haar fotoshoot voor Playboy. Voor fotoshoot zou uiteraard gelezen moeten worden “photoshopshoot”.
Maar die shoot doet er eigenlijk nauwelijks toe. Het gaat om dit vrouwenlichaam met daarin de geest van een kleuter van 4 jaar. Het enig nut van zoiets voor de camera slepen kan slechts zijn die rariteit van de combinatie van dat volwassen lichaam en die kleutergeest benadrukken.
OK, ook juffrouw Dekker heeft tieten en een schaamheuvel, maar is dat zo opzienbarend, dat er een kwartier over moet worden gezemeld? Of is de steeds opnieuw stuitende domheid van juffrouw Dekker dat soms?
De Gooijer-gasten als Spanjer, Bokma en Hoffmann keken het niet begrijpend aan. Want ook zij leken zich te generen voor het feit, dat een ode aan de Gooijer werd begraven onder een ode aan de stupiditeit, aan eigenlijk het niets.

Advertenties

14 thoughts on “HET CONTRAST VAN DE WANSMAAK

  1. Een paar jaar geleden kon je creaturen als deze Dekker simpel ontwijken als niet-commercieel kijker. Maar die tijd is over. DWDD voelt zich om een of andere reden geroepen “de top” van commercieel-TV Nederland regelmatig aan tafel te nodigen. Zou Matthijs uit zijn op een vet contract bij RTL? Of is het slechts een ontzettende devaluatie van zijn smaak die tot dit soort niets leidt?

    • Matthijs doet niet anders dan overleven, P. , in die keiharde wereld van het amusement. Dus heeft-ie ruimte beschikbaar gemaakt voor de categorie dom-dommer-domst. And it pays off!

    • Britt de Tit staat ongetwijfeld aan het begin van een glanzende carriere. Die misschien wel zo groot wordt, dat bij haar overlijden DWDD ook een half uur zal inruimen om haar te eren.

    • Ik zie grote mogelijkheden met juffrouw Dekker. Een talkshow “Zit met Britt’ , een fitnessprogramma “Fit als Britt”,”sit-com “Stupitt Britt”. Maar het mooiste lijkt me nog een contest tussen Bonnie StClaire en Britt … inderdaad, wie heeft het laagste IQ?
      “jaaaaaaahhhh .. is tog sooooo????”

    • Een sportprogramma lijkt me ook wel wat, Jurgen: “Stop een bit in Britt”. Maar het ultieme doel is natuurlijk dé “trending topic” van dit moment: een eigen glossy! In Britt’s geschreven. 🙂

  2. De Gooijer was een markante figuur, een beetje de “Sinatra” van Nederland zou je kunnen zeggen. Het “paar apart” was bij ons in de huiskamer ook altijd vaste prik. en we hebben wat gelachen om die 2 heren.
    Je vindt het vast wel goed als ik aan juffrouw Dekker weinig woorden vuil maak?

  3. De tiet op zijn tepel, RadaR! Het is gewoon genant zo dom als die Britt is. Zoals Paul zegt: idioten op de buis slepen [het is een soort aapje kijken] loont qua kijkcijfers. En de kijker heeft het gerustellende gevoel dat het met zijn eigen stupiditeit nogal meevalt wanneer juffrouw Dekker haar mond opendoet.

  4. Het is anno nu een grotere verdienste om nog nooit voor de camera te zijn verschenen dan wel, RadaR. Vooral voor domheid [en in het verlengde daarvan platheid] is er een veel grotere markt dan voor smaak.
    Ik ken deze juffrouw Dekker niet en na lezing van dit log geloof ik niet dat er enige reden kan zijn om in die status verandering aan te brengen.
    Wat Rijk betreft: hij ruste in vrede!

Nice and easy to work with

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s