GEEN JOLIJT VOOR ALEID

Hij wekte tijdens zijn periode als kamerlid regelmatig mijn ergernis op. Om meerdere redenen.
Ik vond hem precies dat type, wat ik in zijn partij vond misstaan, wat het schoolvoorbeeld was van de veranderde mentaliteit en opstelling van en binnen die partij, waar de strakke pakken en de daarbij blijkbaar behorende ietwat elitaire, maar vooral regenteske mentaliteit de boventoon was gaan voeren.
Ik vond hem, van origine jurist als hij is, het prototype van de kneuterige betweter. Dat kneuterige komt mede voort uit het wat boertige accent, wat op een of andere manier zo hinderlijk contrasteert met het gepolijste uiterlijk wat hij zich heeft aangemeten.
Vaak hoorde je hem zonder enige terughoudendheid zeggen, dat hij meende dingen beter te kunnen doen dan anderen. Hij was aldus op de hoogte van de in deze eeuw prima werkende strategie om jezelf in “the picture” te zetten. Waarbij het er niet om gaat wat je werkelijk kunt maar wat je zegt te kunnen.
Nu is hij nat gegaan en staat er een beschadigde burgemeester van Utrecht, die iedereen liever kwijt dan rijk is. De gemeente Utrecht kan dankzij deze door het ijs gezakte “hoogvlieger” nog een forse claim tegemoet zien in de zaak van het homo-stel.
Dát en nauwelijks iets anders heeft die Aleid Wolfsen, het soort PvdA-er waardoor ik geruime tijd geleden die partij voor altijd de rug toekeerde, op zijn conto staan. Die Aleid Wolfsen, die louter en alleen door de zielige en volstrekt inconsequente afrekencultuur binnen de Nederlandse politiek nog zijn ambtsketen om mag houden.

9 thoughts on “GEEN JOLIJT VOOR ALEID

  1. Zijn hele gedrag maar vooral het maar alvast, en buiten iedere medezeggenschap om, vernietigen van onwelgevallige dossiers vind ik van een arrogantie getuigen die ogenblikkelijk en keihard afgestraft zou moeten worden. Wat zou het feit dat dit niet gebeurd zeggen over de mentaliteit van degenen die dat hadden moeten doen?

    Bij mij komen gedachten op als “boter op het hoofd” of een vermoeden dat bij hen de gedachte heerst “het zou mij ook kunnen gebeuren, dus even rustig aan”

    • Ja, dat van die dossiers is inderdaad het toppunt. Als je daarom al niet uit je ambt wordt geschopt, waarom dan nog wel? Een pure diskwalificatie van het ambt van “burgervader”, die Wolfsen.

  2. Het is wat met die burgemeesters de laatste tijd. Net het schandaal van die dame Verver in Schiedam achter de rug [kost de Schiedamse burger ook aardig wat centjes, denk maar aan de onafhankelijke onderzoeken naar het [dis]functioneren van deze arrogante VVD-taart] en nu staat de zichtbaar met zichzelf tevreden Wolfsen op het schandblok.
    Je zou haast denken, dat er in bestuurlijk Nederland niet zoveel meer klopt, vind je niet? 🙂

  3. Geen plaatje bij het log ….. het zegt alles 🙂 Wolfsen is geen vriend van je, dat mag duidelijk zijn. En uit wat gisteravond is gebeurd maak ik op, dat hij überhaupt niet zo gek veel vrienden meer zal hebben. Wat hij, dat maak je voldoende duidelijk, vooral aan zichzelf te wijten heeft.

  4. Als je je pijlen op de PvdA richt [en ik geef toe daar is allang alle reden toe] dan verwijs ik je graag naar een ingezonden stuk van een PvdA-lid in de VK van gisteren onder de titel
    “Haat tegen de PvdA is niet goed voor Nederland”.
    Zelf heb ik dat met de nodige verbazing en ook ongeloof gelezen. Ik ben benieuwd naar jouw mening daarover.

    NB: de burgemeester van Utrecht zelf vind ik niet echt een interessant onderwerp. Wat niet met het ambt maar wel de persoon die het nu [nog] uitoefent te maken heeft.

    • Het is niet zozeer mijn bedoeling om de pijlen op de PvdA te richten maar eerder op de omhoog gevallen nitwit Wolfsen. Maar ik besef, het één kan tot het ander leiden. 🙂
      Het artikel waar je naar verwijst zag ik en las ik reeds. En geloof het of niet: ook bij mij gingen de wenkbrauwen in verbazing en ongeloof omhoog.
      Maar we hebben het er nog wel over, ok?

  5. Het is wat je zegt: Wolfsen is een specimen van de PvdA van de 21e eeuw. Het wordt hoog tijd, dat die partij eens gaat nadenken over een andere naam. Want nadenken over een andere, werkelijk weer aansprekende strategie en partij-ideologie is blijkbaar “not done”.

  6. Altijd al een enge man gevonden, waar de ambitie letterlijk van afdroop, wat zeg ik: vanaf gutste. Misschien een bedenkelijk trekje in mijn karakter maar ik zie dit soort mensen graag onderuit gaan.

  7. Het is geen sinecure om burgemeester van een metropool als Utrecht te zijn, RadaR.
    Dus toen Wolfsen die positie eenmaal bereikt had is hij daar eerst eens van gaan genieten. En dat gezeur van die burgers, homofiel of niet, daar had hij voorlopig even geen trek in. Zoals hij ook geen trek had in onwelkome publicaties in de stedelijke baggerblaadjes, die ver onder zijn nivo waren.
    A[de]l[h]eid had zijn troon bestegen, zijn jaren van in de konten kruipen van juist de daarvoor zo gevoelige mensen, zijn niet aflatende inspanningen om zichzelf te verkopen, ze hadden uiteindelijk toch hun rendement opgeleverd. A[de]l[]heids beurskoers liep stijl omhoog.
    Tot hij ineens zelf hard van achteren werd genomen en van zijn wolk moest afdalen naar de soms harde realiteit. Hij is nat gegaan en “regeert” in “borrowed time”.
    Maar één zekerheid heeft hij: mocht het binnenkort fout gaan dan kan hij ondanks alles toch op zijn bonus rekenen. Want ook dat is een component van die afrekencultuur in de Nederlandse politiek.

Nice and easy to work with

